דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטרס - כיצב לצאת מהמצב? 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 4204 פעמים ]

מצבי לחץ, דחק, סטרס - כיצב לצאת מהמצב?

ויטמין C נחוץ ליצירת החלבון קולגן, המאפשר יצירת רקמות ועצמות יציבות, ושומר על נימי הדם והשיניים. מחקרים רבים מצביעים על כך שוויטמין C גם מחזק את המערכת החיסונית.

א.     חומצה אסקורבית מסוגלת ליטול את ארסיותן של תרכובות אורגניות ואנאורגאניות שונות, כגון: פנול, ארספנאמין, ציאניד וחומצה באריביטורית וצאציה. נמצא שהויטמין מתחבר עם חומרים אלה (פנול, ציאניד) וכי התרכובת פוחת טוקסית מן החומר הטוקסי לבדו. כנראה שגם בגוף החי מתחבר הויטמין עם חומרים טוקסיים שונים בזרם הדם. כגון: סמי הרפואה ואלה הנוצרים מהם במטבוליזם התקין ובדרך זו נטילתם טוקסית

 ב.       במחקרים רבים בבני אדם ובחיות הוכיחו שחומצה אסקורבית מגבירה את התנגודת בפני חיידקים פתוגניים ובעיקר בפני מחוללי שחפת, דלקת ריאות, השעלת והדיפתריה. כנראה גם בגלל ההשפעה על קורטקס האדרנלים- בגלל שבעקבות מחלות אחדות מהנ"ל מתנפחות האדרנלים וגדלות והן מתרוקנות מחומצה אסקורבית שבהן (הורמון סטרואידים).

ג.        בשעת ניסויים במבחנה נמצא, שהח' אסקורבית מנטרלת את ארסיותם של הטוקסינים של חיידקים מסוימים כגון: הצפדת (טטנוס) והדיפתריה.

ד.       חומצה אסקורבית עשויה להגביר את תנגודת הגוף בפני קור עז. אצל חולדות השרויות בטמפ' נמוכה מאוד גוברת הביו-סינתזה של חומצה אסקורבית וכך עולה תנגודת הויטמין ברקמות ובשתן. קופים ושפנים (שאינם מייצרים את ויטמין C) שקיבלו מנות גדולות של חומצה אסקורבית החזיקו יותר טוב מעמד בקור מאשר חיות שלא קיבלו חומצה אסקורבית.

 

·         ויטמין B5 - "אנטי סטרס" - חשוב למצבי סטרס - ישנה צריכה  מוגברת של B5 ואם אין מספיק אז ישנה קריסה במע' ולאחר מכן מגיעות החולשות, אי יציבות רגשית, עייפות, עצירות וכו'. החומצה הפנטוטנית היא קופקטור חיוני בראקציות אנזימתיות רבות. היא קופקטור המעורב בסינתזה של ליפידים כולל ספינגוזין וסטרולים. במצבי חסר של ויטמין B5 מתקיים ניוון נוירומוסקולרי ואי ספיקה בלוטות האדרנלים. הביטוי בהפרעות תחושתיות בגפיים, התכוצויות שרירים, קואורדינציה לקויה, עייפות, חולשה, הפרעות שינה, בחילה, כאבי בטן, הקאות, חוסר תיאבון ועצירות-נפוץ מאוג בדיאטה מהירה.

 

·         ויטמין B3 - לניאצין (ויטמין B3) יש פעולה אנטי-סטרס, במצבי סטרס הגוף מפריש חומצות שומן ממאגריו והגורם לזה הוא האדרנלין ואז רמת השומנים בדם יהיו גבוהים יותר וזהו הקשר של מתחים ורמות שומנים גבוהות בדם, הניאצין מונע את שחרור חומצות השומן בגלל השפעת האדרנלין. ויטמין B3 דרוש למטבוליזם של  אבות המזון: חלבונים, פחמימות ושומנים. נספג במעי לכל אורכו ועודפיו מופרשים בשתן ועל כן נדיר מצב של עודף. בכמויות גדולות הוא עוזר בהפחתת רמת הכולסטרול בדם.

 

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?. תוספי מזון פיתוח גוף, אנטי אייג'ינג, דאטה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב